Hundkursen

Publicerad 2009-05-06 21:38:33 i Allmänt,

Hellå!
Jag kom just hem från min och Lucas hundkurs och ja det var riktigt trevligt, eller ja, förutom två saker; Lucas satt och pep under en film vi såg om hundar, och det underlättade inte precis att han KOLLAR PÅ TV, så han såg hundarna och blev hysterisk. Så ja, det var en aning pinsamt att jag inte kunde få tyst på min hund. och det andra som inte var så trevligt var att min lilla bajskorv PISSADE PÅ MIG!!!!!!! Ja, you got that right, han lyfte på benet OCH PISSADE PÅ MIG, inte för att han trodde att jag var en stolpe utan för att han blev så ivrig när han såg en borderterrier (samma ras som Lucas), och nej jag tyckte inte om att bli PISSAD PÅ.
  Men annars gick det fin fint, vi fick ett mycket väl genomfört,som jag nu börjar bli van vid att få med Lucas, bara för jag är världens bästa matte :) Sedan har jag fått en ny mamma. Japp, jag tror hon heter Maria, och är min hundkurs instruktör, och hon pratar med mig som att jag vore en bebis, hon pratar med en trevlig, låg, ljus röst och är alltid snäll med mig, som att hon tror att jag kan börja grina annars, men det gör inget, för jag tycker om henne, även fast jag inte är 100% säker på hennes namn!
  Sedan har jag fått något annat nytt, eller nej två nya saker, två nya BFF:s!  Mina nya BFF:s är Lena och Gösta, de är ett par kanske där kring 60-75 år och äger en borderterrier(samma som Lucas blev så ivirg att se), och dom älskar mig och Lucas. Gösta blir alltid glad när han ser min lilla hund, och Lena är jätte avundsjuk på hur duktig min är. Jag tror jag är lite bättre bästis med Gösta, för Lena hör dåligt och hör inte alltid vad jag säger. Men Gösta och jag har alltid något att prata om (han föredrar att prata om Lucas) och de till och med erbjöd sig att köra hem mig! De vet att jag inte har bil, så de öppnade bildörren när jag gick förbi och frågade om jag ville åka med, och från den sekunden visste jag att vi var best friends forever
  Och senså har vi en galen agressiv kvinna i min grupp som jag är lite rädd för. Hon svär hela tiden och tycker att alla andra hundägare suger, förutom hon själv förstås, som alltid vet hur hon ska hantera sin hund(ironi),
Ett exempel på hennes agressivitet och hat mot andra hundägare är det här, som hände idag:
Maria, som jag tror hon heter, frågar alla oss i gruppen:
"Vad ska man göra, ifall man möter någon med en hund, när du är och rastar din hund, och den du möter har ingen koll på vad sin hund gör, för att den kanske... pratar i mobiltelefon?"
Då svarade galen kvinnan, som jag tror heter Sonja:
"Då skulle jag bara säga, stäng av din jävla mobil jävel och ha lite jävla koll på din hund"
Sedan blev det en lång paus innan Maria (?) berättade hur man ska göra.

Intressant kurs.

Kommentarer

Postat av: michelel

Publicerad 2009-05-07 14:29:23

att bli polers med gamla äger

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela